onsdag 6 september 2017

Long time no see...

Ooops vad tiden runnit iväg sedan sist! Närmare bestämt är det snart två månader sedan jag publicerade något. Så länge har jag inte "varit tyst" sedan jag startade det här projektet med att blogga. Det har inte på något vis varit medvetet, utan det har bara blivit så. Sommaren har varit full med olika aktiviteter på samma gång som det känns som om vi inte gjort något speciellt alls sedan vi kom hem från Balchik.


Inget speciellt, men ändå en hel del... Mycket golf har det blivit, uppackning av kartonger som så småningom anlände från Singapore, några dagar i Stockholms skärgård, många härliga dagar i sommarstugan, ytterligare några dagar i Stockholm med firande av dotter som fyllt 30... Ja, som sagt, en hel del utan att för den del har varit "något speciellt"...

Trots att det har regnat väldigt lite så känns det ändå som om vi lurats på sommaren. Det blev aldrig någon riktig värme, och de ljumma sommarkvällarna lyste med sin frånvaro. Inte heller fick vi några varma och sköna morgnar utan det var mer hög och klar höstluft. Men det är väl som det är, vädret kan vi inte göra så mycket åt...


Hos oss verkar det i alla fall som om hösten kommit ordentligt. Just nu regnar det, och regnar, och regnar...fast det är klart, lite värme på den här nederbörden så kan det väl kanske bli läge för ett antal skogspromenader med svampkorg på armen framöver.

Sedan har jag lyckats plöja ett antal böcker så jag ligger lite efter med mina bokrapporteringar om jag säger så. Det här betyder att det får väl bli ett antal inlägg med tillbakablickar från sommarens aktiviteter blandat med ett antal bokinlägg ett tag framöver. Och nej, förhoppningsvis ska det inte ta ytterligare två månader innan det händer något!


20 kommentarer:

  1. Det känns lite konstigt att inte varit inne här på nästan två månader. Du verkar ha haft en skön sommar även om den kanske inte riktigt blivit som vi förväntat och önskat oss. Jag hoppas att du har bättre lycka i svampskogen än vad D hade idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, det har varit en skön sommar även om den inte varit så där himla varm som jag skulle ha önskat. Vad gäller svampen så ska jag försöka ta reda på hur mycket jag kan hitta när det slutar regna ;)

      Radera
  2. Välkommen tillbaka efter det extremt långa sommarlovet som du hade. Men åt andra sidan är du/har du ju varit lärare så...;-)
    Sommaren har varit lika kylslagen och regnfattig hos oss. Å det verkar vara fler som längtat efter regn just för att hitta svamp. Älskar svamp, men skulle aldrig plocka själv. Vill leva några år till;-) Men jag önskar dig lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, sommarlov ska det vara ;) Det är ju så, att visst behövs regnet, men det passar ju liksom aldrig bra när det kommer...;)

      Radera
  3. Jag fattar ingenting. Tycker alla har gnällt om att det varit kallt, ruggigt och regnigt i Sverige. Nu säger alla att det varit regnfattigt?

    Jaja, härligt med sommarlov!

    Klämde precis en mygga mot datorskärmen ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft extremt lite regn under sommaren så grundvattennivån har varit väldigt låg (så regnet var väl egentligen välkommet), däremot har det aldrig blivit riktigt varmt vilket innebär att det inte har varit några härligt varma sommarkvällar och det har aldrig blivit riktigt varmt i vattnet...

      Radera
  4. Kul att du är tillbaka igen. :)
    Ibland behöver man ta litet ledigt från blogglandia.
    Ser fram emot fler inlägg framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Förhoppningsvis ska det väl bli lite tätare mellan inläggen ett tag framöver.

      Radera
  5. Första och sista fotot är superläckra. :) Du har väl hunnit med riktigt mycket. Ser fram emot om du hittat något bokfynd. Tror ändå du haft bättre väder hos dig än det varit här i Ystad. Helt klart sämsta sedan vi flyttade hit 2011. Mycket regn som kylt ner och ändrat våra resplaner.
    Ps. Kul att se ett "livstecken" från dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju inte haft mycket regn, närmare bestämt väldigt lite. Däremot har det aldrig blivit riktigt varmt vilket har varit väldigt trist.

      Radera
  6. Skönt med en paus ibland! Så vackra bilder på sjön. Ja, nu är det höst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, och den kom alldeles för tidigt och så mycket på en gång!

      Radera
  7. Välkommen tillbaka! Och jag har saknat dig, Har tittat in då och då ifall...
    Visst har sommaren gått fort och det värsta eller det bästa är att jag tycker hela livet nu gör det. Vill till att vara med.
    Låter som om du haft en bra och omväxlande sommar även om inte den där riktiga sommarvärmen kom. Men jag har noterat att vi suttit ute fler kvällar i år på balkongen och ätit än vad vi gjorde förra året.
    Jag har också varit på en del jobbresor i Sverige och har haft solen med mig då.
    Ser fram emot att läsa mer om din sommar och fler bokrecensioner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer, precis som du säger, vi har också suttit ute och ätit väldigt mycket i år, men det där med varma kvällar har liksom lyst med sin frånvaro...men en bra sommar har det varit ändå på sitt sätt.

      Radera
  8. Ibland är det viktigare att bara leva i det verkliga livet istället för att blogga om det. Jag har ju bloggat väldigt sällan ända sedan sonen blev sjuk förra hösten/vintern. Tiden har inte räckt till och jag har inte haft samma lust heller. Men kan inte lämna bloggvärlden helt, det är fortfarande roligt att ha kontakt med så många nya vänner och älskar att skriva. Det blir ju som en dagbok att titta tillbaka på.
    Din sista bild är helt magisk!! Hur trivs ni med att bo i Sverige nu? Stor omställning kan jag tänka mig.
    Tack för fin kommentar om bröllopsbilderna. Ja det var ett fantastiskt bröllop, så känslosamt att se sin dotter så vacker och fin. Ja du vet ju hur det är. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi trivs bra med vår "nygamla situation". Det känns bra att vara tillbaka, men jag får väl kanske svara på frågan igen när det blir november så får vi se hur positiv jag är då ;)

      Radera
  9. Hej och kul att höra av dig igen. Jag har precis som Ditte kikat in här med jämna mellanrum.
    Jag tycker ofta att när det händer mycket, ligger bloggandet nere, man måste smälta sina upplevelser lite för att kunna sätt dem på pränt.
    Din sommar verkar ha varit bra trots vädret.
    Det ska bli spännande att få höra hur hemflytten och återvändandet till det vanliga livet gått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, sommaren har varit bra trots allt. Våra saker kom fram så småningom också så vi har haft en del att pyssla med om man säger så...;)

      Radera
  10. Vilken fin bild på kanoten. :)
    Ja den där svenska sommaren bjöd verkligen inte på någon värme år. Vi får hoppas på bättre temperaturer nästa sommar. Just nu trotsar vi (läs Björn) vädrets makter och står i spöregn ute och grillar. Hi, hi! Det var inte riktigt planerat och enligt väderprognosen skulle det inte regn ikväll. Men, men, det kom tydligen en rejäl skur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enligt almanackan så är ju inte sommaren helt slut än så det är klart att man kan grilla, är man svensk så är man ;)
      Jag tror att jag ska bli meteorolog i mitt nästa liv, då gör det ju inte så mycket om man inte gör rätt, man kan bara säga att "det var lite svårt, så det blev fel"...

      Radera